torsdag 7 juli 2016

Är det sommar så är det

Tänkte jag idag när jag stod på Hongkongs trädgårdsavdelning i tolv plusgrader och hällregn och valde ut blommor till trädgården iklädd shorts. Hittade lite ett och annat, lassade i bakluckan på bilen och körde hem. För att stå i samma iskalla hällregn och plantera mina nya blommor i lådan i trädgården. Det blev bland annat lavendel och prästkragar...och ungefär där tog mitt blomsterordförråd slut. Nå, fick blommorna nerpetade i rabatterna och kunde gå in och torka håret. Allt ska man vara med om i juli 2016.

Den här reklamen poppar upp i mitt facebookflöde med jämna mellanrum. Man tycker ju att just Pasqua inte är något lyckat produktnamn i det här landet, men vad kan man? Prosecco får mig förresten osökt att tänka på en viss New Yorkresa tillsammans med Niinistö. Där alltså just den drycken var ett avgörande inslag i de dagliga aktiviteterna. Heh.

Imorgon är det fredag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar