torsdag 31 maj 2012

Listan!

Åh, minns ni de där listorna som var inne på gamla goda tiden, på x3m-communityn till exempel? Jaha, kanske inte. Men jag gör det. Och nu cirkulerar den här i bloggvärlden. Jag är med, jag är med! Alltså:

När vaknade du imorse?
Det borde ha varit 06.50, 06.53, 06.56, 06.59... ja, ni fattar. Sedan när jag hade snoozat hundra gånger fler än planerat så klev jag upp. Minns inte exakt när, men säkerligen lite för sent för mitt eget bästa.


Vad var det första du tänkte när du vaknade?
Jag tänker sällan någonting alls de första tjugo minuterna. Beror på att mina ögon bara gläntar lite när jag trycker på snooze-knappen. Antagligen tänkte jag alltså "Måste snooza".

Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Imorse? Klockan är kvart över tio på kvällen just nu, så det är lite svårt att komma ihåg. Tror inte att jag ringde någon under förmiddagen dock, men jag svarade nog om någon ringde. Minns inte riktigt hur det var med den saken. Jag har egentligen telefontid på fredagar 9.00-10.30 för den som är intresserad.

Vilket humör är du på?
Semiokej.

Vad har du på dig just nu?
Svarta mjukisbrallor och en svart topp. Kom just ur duschen efter gymmet.

Har du ont någonstans?
Näh. Är väl Stålmannen.

Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Det är väl ingen mattid nu heller. Men om det vore det så kanske... tja, grilla vore ju fiilis.

Hur mycket var din senaste lön på?
Apropå det är det lönedag idag, kom jag på. Jag har månadslön, så det är samma som senaste månad.

Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Ett par svarta ballerinor! Man ska köpa minst ett par varje sommar, eftersom man har slitit själen ur dem man hade hela förra sommaren.

Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet idag?
Det var nog intranet på jobbet det. Räknas det?

Vad ska du göra idag och ikväll?
Jag ska göra den dagliga Kvällsritualen. Plocka undan, plocka i ordning för imorgon, diska en och annan stekpanna och förbereda matlådan. Det blir den där grytan med maletkött och champinjoner och paprika som jag har i frysen.

Vilken är den första låten du sätter på idag?
Lyssnade på Succémorgon imorse under den hektiska morgonrusningen här hemma.

Varför ska man läsa din blogg?
Det behöver man inte alls göra om man inte vill. Men om man är intresserad av vad som händer i en Majas vardag sådär överlag så kan man göra det. För tillfället händer det inte så särdeles mycket. Eller det kanske det gör, jag kan ju ha ett hur rafflande liv som helst, det vet ju inte ni. Men av det som framkommer här på bloggen så är det ganska lugna puckar, och faktiskt jävligt enformigt om jag själv ska utvärdera saken.

Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Jag gissar att jag gjorde ganska samma. Satt och slappade efter torsdagspumppin.

Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Jag har nog inte räknat med det mera ikväll. Men om man vill så kan man ju lämna en sådan i kommentatorsfältet, höhö.

När fotade du något senast, och vad?
Hm. Jag tror att det var igår. Jo, jag fotade ju kråkan!

Kommer du göra av med pengar idag, på vad?
På tal om det skulle jag kunna betala lite räkningar. Men jag tror inte jag orkar.

Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Jag sitter och sträcker ut båda mina ben för tillfället faktiskt. De vilar på stolen mittemot, för jag sitter vid köksbordet.

Vad borde du göra idag?
Nå det var väl de där räkningarna, och så var det den Viktiga Kvällsritualen. Ska nog ta itu med den nu.


Vad ska du ha på dig idag?
Jag ska nog inte ha på mig så värst mycket mera, hade jag tänkt.


Det var det, det.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar