onsdag 17 september 2008

Ett tåsche test

1. Ta fram din mobil.
2. Bläddra igenom din inkorg
3. Stanna när du räknat till 10 och skriv första meningen i det sms:et.
4. Gör så på varje fråga.

Vad skulle du säga om din partner var otrogen?
"Jag ringer då jag kommer ur sovrummet"

Vad säger du alltid till din bästa kompis?
"Har du köpt tvättmaskin?"

Vad är det första du säger när din kompis blivit påkörd av en buss?
"Neps. Ja tänkt på kolesterol miin å tow en kaldan ööl iställi!"

Vilker sms blev du mest berörd av?
"Jå, vi e heim i Öjaland"

Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
"Japp, ja kombä!"

Vad skulle du skrika om du vann en miljon?
"Voi kamala, ja ork int i tjeenstin..."

Vilka ord skulle du säga till gud om du träffade honom?
"Hej, hur står det till?"

Vad vill du höra mest av allt?
"Ojoj, vet du ja kunde inte höra din signal"

Nåja, måttligt kul. De konstiga orden eller uttalen är antingen Lillgumis påhitt eller uttryck på rein Tärjäsvänsk, förresten. Jag funderar på om det blir jogg+pumppi+jogg ikväll, eller om jag ska ta en lugn löprunda och helt skita i gymmet. Endera. Igår var det ett ganska tufft pass som avverkades, men jag skulle nog orka med ett till idag. Å andra sidan skulle det vara najs med en rensa-tankarna-länk i lugn och ro. Få se.

Pratade med pappa i telefon igår, och tvättmaskinen som snart ska bli min är tydligen jättefin. Enligt honom är det ungefär en likadan vi har hemma, och är ganska ny och knappt använd. Låter bra det, och det börjar bli tvättdags här igen. Jag har i princip inga rena kläder mera.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar