söndag 15 augusti 2010

Tumme ner

Eftersom jag satt vid ett kaffebord i förrgår och vitt och brett orerade om hur vissa verkar sjukskriva sig från jobbet ungefär var tredje vecka på grund av småkrasslighet så bad jag väl om det själv. På natten bosatte sig Satan i min hals, och jag har nu någonting så töntigt som en sommarförkylning. Hostar, rosslar och har ont i halsen, och dras med den där envist sega känslan i hela kroppen.

Så töntigt! Jag blir alltid arg när jag blir förkyld, just för att det är så fånigt. Snor och slem, hosta och allmän vekhet. Så löjligt! Det enda som är ens lite siisti är att man får en lite raspig röst vilket är till fördel om man vill sjunga Pink i duschen. Men det är också allt. Dessutom behöver inte Pink ta hostpauser med tio sekunders mellanrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar