söndag 9 december 2012

Party, party

Det blev lite vin igår. Med start i Halkokari, där vi satt kring köksbordet och pratade vidrigheter. Nå inte bara vidrigheter såklart. Men delvis. Traskade sedan ut till bilen - jag i strumpbyxor och ballerinor i snön, bra skoval där - och drog in till stan och ut på krog. Riktigt gemytligt, jag fick varken någon värre angst eller hamnade i slagsmål. Sittdansade bara lite till Gangnam Style vid ett tillfälle. Ni vet hur det blir när man råkar få ett riktigt bra bord i en fullsatt nattklubb. Man vill inte stiga upp och förlora platsen, och blir därför kvar på samma punkt hela kvällen. Går till bardisken och på muggen turvis och sådär.

Strax före 04 såg det ut såhär hemma hos mig. Jag tror att det är någon slags tjebabrulle på bilden. Jag vet inte, den var bästa L som satt och snaskade på den. Nästan hela gänget hade nämligen... eh, avslutande sammanträde hos Kronqvist innan vi gav upp för kvällen. Hoppas att vi inte störde grannarna med vårt fnittrande, jag har ju som bekant svårt att hålla käften också när det skulle vara bra att göra just det.

Idag har jag därmed varit lite trött i ögat, men fick se till att ta en dusch, hälla i mig lite kaffe, slå mig själv lite uppfordrande på kinderna och dra iväg på ettårskalas. Ingen tid att ligga hemma och oja sig.

Och det var ett hurja trevligt kalas. Jag har pajat på beibifötter, haft småttingar i famnen, byggt lego, läst bok, och däremellan fyllt på med kaffe och pratat med också folk över 70 centimeter.


På väg hem från kalaset körde jag förbi Nyströmsbackan, och passade samtidigt på att svänga in ett varv. Fick plöja igenom några dagars ÖT och sådär. Åkte hem i ett mörkt decemberlandskap. Och nu ligger jag här i soffan och undrar vart den här helgen riktigt tog vägen. Det har varit mest party, känns det som. I olika formationer. 

2 kommentarer:

  1. Vilda läst Pettson boken me de i mårn: "Maja min jäkna fisska, ein tå tji fyja fem schäsch, bojt mamma min, Maja min jäkna fisska". Va roligt att du kuna koma!! Tyckt jag, int bara bååne.

    SvaraRadera
  2. Åh! "Maja min", ja får en klump i halsn, he låter så gullot :) He va rolit ti läsa me Vilda, hon e frän. Tack för att ja fick koma, he va roolit ti råk mamman å. Såklart <3

    SvaraRadera