måndag 3 september 2012

Sorry, men jag är trött

Egentligen gillar jag inte att läsa om folk som gnäller över trötthet. För trötta är vi väl alla lite till mans. Oftast är det en fråga om inställning, släpper man sig trött så är man trött. Går man på jobbet och tänker "Ååå, om man fick lägga sig under en filt och ta en tupplur" - visst fan börjar det locka med en sådan då. Men idag är jag verkligen trött. Riktigt slut. Kom hem från jobbet och kände mig alldeles knäsvag och darrig och... utmattad. Vad beror det på? Måndag?

Har haft en bra och samtidigt mycket intensiv måndag på jobbet. Teraputtat, varit på språng lite, och hann dessutom strax innan jag slutade flytta klart till nya kontoret. Efter jobbet for jag ännu och köpte två grönväxter att ställa i fönstren. Gardiner hade vår duktiga städerska redan fixat fram. Det var just under den där butikssvängen jag kände att knäna började darra, och orken började ta slut. Huhhu.

Nu har jag kastat mig på soffan en sväng, vilat och druckit kaffe. Kanske det börjar ta sig det här också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar