lördag 10 mars 2012

Shades

Veckorna går fort nu! Tycker det var igår som jag satt och åt långsam lördagsfrulle, men det kan ju inte rimligtvis vara mindre än en vecka sedan. Rätt okej detta med att jag från köksfönstret kan se hur det droppar tätt, tätt från taket. Nu har det dessutom varit två morgnar som jag inte har behövt skrapa rutorna på bilen, det måste ju betyda någonting.

Och! Igår köpte jag solbrillor, det måste ju också vara ett vårtecken, trots att det är metervis med snö överallt ännu. Brillorna kostade about 5,90 på Gina Tricot, det är ungefär den summan jag brukar lägga på shades. Visst är Raybans för tresiffrigt belopp snygga, och med all säkerhet bekväma också. Men med min livsstil funkar inte riktigt sådana. Kan inte ligga och rulla på sundmunplayan och springa upp och ner i vattnet med dyra brillor liggande var som helst. Bättre i mitt fall med brillor man kan råka trampa på, så kan man köpa nya sen. Säger som min kompis E - det blir i så fall efter den där lottovinsten. Som känns rätt osannolik, med tanke på att jag inte lottar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar