torsdag 15 mars 2012

Careful what you wish for

Jaha. Skulle inte ha nämnt det där om att "jag skulle aldrig reagera likadant om till exempel ugnen skulle gå sönder", när jag blev så rabiat så jag nästan slet loss min egen arm häromsistens när datorn krånglade. Nå. Ikväll slutade så plötsligt spisen att fungera. Först kokade vattnet i kastrullen, och sedan slutade det koka. Sedan svalnade plattorna, trots att jag försökte mixtra och flytta runt kastrullen och prova dem alla fyra. Stod till sist lite trött och lutade handflatorna mot de pissljumma kokplattorna och tänkte i stora drag "ei näin".

Fast egentligen stämde det som jag sa. Jag drabbades inte av galopperande helvetesilska. Jag blev mest bara ännu mera leid och trött. Menåååh så segt.

På så vis. Vad gör man då? Någon som känner att de vill fixa en spis? Någon? Ingen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar