lördag 21 mars 2009

Tidsfördriv

01. Stänger du av mobilen när du sover? Nånej. Tänk om någon ringer med Jätteviktigt Ärende till exempel klockan nollfyra!
02. Vem såg dig senast naken? Jag själv antagligen, såvida grannen mittemot inte har röntgensyn..?
03. Hur såg du ut på högstadiet? Ganska skranglig och töntig, högst antagligen. Samt dålig klädstil. Numera är jag bara töntig och har dålig klädstil.
04. Hur kommer du se ut om tjugo år? Inte botoxad i alla fall.
05. Hur var du på dagis? Väldigt gråtig och klängig och ville bara hem.
06. Hur är du att ha som arbetskamrat? Säg det. Med rätt arbetskompisar trivs jag bra! Dessutom gillar jag om folk kan slappna av lite emellanåt, dra en roisig historia och ta ut staken ur röven every once in a while.
07. Har du celluliter? Om jag sa nä - skulle du tro mig då?
08. Biter du på naglarna? Neps.
09. Har du något handikapp? "Vadå? Jag har väl inget handikapp?" - Pappa Rudolf i Sunes Sommar.
10. Är du rädd för att få hängbröst? Bara om de börjar hänga uppåt, så att de kittlar i ögonen. Det skulle kännas onormalt.
11. Tror du att gud är en man eller en kvinna? Eller något...
12. Svär du? Massor.
13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen? Hade besök av en senast idag. Jag var ytterst trevlig där jag kikade på henne genom hålet i dörren och lät bli att öppna.
14. Hur homo är du på en skala 1 - 10? Röd! Nej, vänta... blå!
15. Tror du på utomjordningar? Utomjordningar är en definitionsfråga. Det kan nog finnas något slags liv på någon annan planet. Typ någon mask eller primitiv insekt, eller något.
16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du? Pestopasta:)
17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på? Köttsoppa! Maletkött eller helkött är båda två lika med döden, och allra värst är stora, grå, slemmiga älgköttsslamsor i vattnig potatissörja.
18. Har du blivit arresterad? Nerå.
19. Ljuger du? Njä. Inte gör jag väl det.
20. Har du kysst en polis? Nä, det har jag inte.
21. Är du rädd för Securitasvakter? Nää, jag ringde en gång åt en snäll securitaskille när jag hade låst in min jacka i biblioteket.
22. Har du någonting att dölja? Njaa, njää. Jag vet inte det, jag.
23. Vad har du på din nyckelknippa? Nycklar till cykellås (3 olika), till skola, hem och lite varstans.
24. Är du / har du varit gift? Ne.
25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen från krogen? Jo, det skulle jag nog. Hellre det än att han kommer på att han ska fara med en kompis på fiskeresa till Kemiö utan att ta mobiltelefonen med sig, och återvända först flera dagar senare. Har hänt en kompis...
26. Kan du laga cyklar? Hah! Jag kan pumpa i däck, såga av kärvande cykellås och använda lukko-spray, om man kallar det att "laga cyklar". Annars inte.
27. Kan du fixa med bilar? Inte det minsta. Med nöd och näppe tanka.
28. Brukar du köra om? Då och då.
29. Kan du baka bröd? Har inte riktigt försökt. Lite semlor typ i högstadiet, annars inte.
30. Vet du hur man frostar av en frys? Frysfack stänger man av och ser till att hållas i närheten av de närmaste timmarna så att man kan kasta isflak i diskbaljan och torka ur efterhand. Frysboxen i Öjan har jag nog frostat ur någon gång också. Har för mig att heta vattenämbar var inblandade.
31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i? Salkkarit - jag vill vara Seppo!;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar