måndag 6 oktober 2008

Inflyttningspresent

Tja, det händer nu inte så himla mycket revolutionerande. Därför har jag inte bloggat så aktivt på sistone. Fast jag själv hatar bloggar som stannar upp på grund av "bloggtorka". Hellre läser jag ett inlägg om hur tråkigt det är och en utförlig beskrivning av en händelselös dag eller en uppräkning av vilka tv-program man tittat på under dagen, än möts av en blogg där ingenting händer.

Nå, veckan har rullat på. I fredags var jag irriterad för att jag var uttråkad. I lördags var jag på födelsedagskaffe. På lördag kväll skulle vi provsmaka lite vin som fanns i barskåpet sedan inflyttningsfesten. Jag röstade på att vi skulle ta en lite billigare sort med skruvkork, för att kunna skruva på korken tillbaka efteråt. Det blev ändå ett av de lite dyrare presentvinerna som korkades, och det var gott! Följaktligen tog flaskan slut i ett nafs och så började vi experimentera med whiskey istället. Det blev ganska sent innan vi slutligen lullade i säng, och då hade jag vid ett flertal tillfällen yttrat önskemål om att "faa ti Konsta!". Om man på allvar börjar känna ett sug efter Konsta en regnig lördagskväll, då har man vinat för mycket...

Igår kokades kaffe över öppen eld i Tärjäskogarna, och mina kläder luktar brandrök..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar