fredag 11 juli 2008

Regnig fredag


Idag var det inte bara kallt - det regnade också. Barnen frös inte för det, och inte brydde de sig om ifall de blev våta heller. Själv måste jag med besvikelse konstatera att jag blir äldre och äldre för varje år, för fy vad jag har svårt för kyla numera! De första åren simmade jag varje meter bredvid barnen, och gjorde själv alla övningar, men i år måste jag medge att jag fuskar och gärna håller mig möjligast torr, och mellan simrundorna packar jag på mig kläder i många lager. Ändå fryser jag hela tiden. Och timtal tar det för mig att tina upp igen. Igår hade jag så ömma fötter att det kändes som att gå på nålar. De gillar inte riktigt att först frysas ner och sedan tvingas gå runt på jobbet hela kvällen sedan.

Idag är jag hur som helst ledig. Efter att simskolan - som alltså avklarades i detta mindre smickrande väder - var slut fick jag åka hem, ta en varm dusch och krypa under filten. Hjalmar gjorde mig sällskap och låg (efter att först ha brottats och tuggat på alla ärmar, dragkedjor och filthörn) som en liten varm kringla på min mage.

Regnet strilar fortfarande ner. Jag ska inte visa mig utanför dörren mera ikväll, utan det blir nog att kura här hemma. Passar mig utmärkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar