fredag 25 juli 2008

Nu snackar vi!

Såhär - såhär ska en sommar vara! Ljummet i luften redan strax före sex imorse när jag traskade till postlådan för att hämta morgonblaskan. Och när jag fick sluta redan två, var det med ett ganska belåtet flin jag traskade ut i högsommarvärmen. Hela vägen hem kryllade det av rullskridskoåkare, cyklister, promenixare, joggare, löpare och liknande på cykelvägen bredvid. Motorcyklar köre förbi och kom emot på landsvägen i tät takt. Det kändes verkligen att det var sommar!

Lade mig direkt bom-på-fläcken på en utbredd filt på gräsmattan när jag kom hem. Rekvisita: bikini, iskall Fun Light Mango med klirrande isbitar, "Svinalängorna" i pocketfomat och håret ihopsnott i en knut uppe på huvudet. Somnade naturligtvis, och vaknade en stund senare. Skönt:)

Nå, nu följer en sådan här igen. Hittade den på Ebba von Sydows blogg. Jo, jag veeet...

1) Vad åt du till frukost?

- Min favoritsemla , GI-sådan med skinka och gurka, te och fettfri yoghurt.
2) Lägg ut den senaste bilden du tagit på dig själv.
- Om man scrollar neråt hittar man den som nog hör till de färskaste. Wet t-shirt-sådan dessutom, uuh!
3) Vem fick du ditt senaste sms ifrån?
- Om den inte har pipit sedan jag kollade för en stund sedan så är det nog M. Oftast.
4) Vilken färg har din dator? Alltså skalet...
- Silvergrå, en Acer.
5) När var du arg senast?
- Igår. Aaav någon anledning...
6) Ditt bästa minne från skoltiden?
- Jaa-a... Studenten var väl inte helt fel..? Inte för att den var särskilt extravagant, men för att man i alla fall slapp onödighetsskolan nummer ett; gymnasiet.
7) Ditt sämsta minne från skoltiden?
- Den extremt jävliga stämningen i KSH och KSG, alltså högstadiet och gymnasiet. Ingen sammanhållning för fem penni, och träffade man på någon på fritiden så hälsade man knappt. Det fanns de där olika grupperna, men så umgicks man bara inom dem. Mest hånflinade folk åt varandra.
8) Yoga eller löpning?
- Huu-haa eller träning, med andra ord? Löpning, alla gånger!
9) Spaghetti Bolognese eller Oxfilé Provencale?
- Tror faktiskt att det blir spaghetti, även om jag i allmänhet gillar kött. Har inte ätit spaghetti med köttfärssås på evigheter! Borde göra det.
10) Vilka tidningar läser du regelbundet?
- ÖT varje morgon:) Undrar hur jag ska klara mig i vinter..?:-S
11) Favoritkaraktär i deckare?
- Ture Sventon, givetvis!;)
12) Teveprogram du aldrig missar?
- Jag tittar helst inte på tv överhuvudtaget! Men typ Olet mitä syöt är ganska intressant om jag råkar titta just då. Har dock ingen aning om vilka program som kommer på vilka dagar och tider...
13) Vem är du avundsjuk på?
- Jag gillar inte uttrycket att vara avundsjuk... men likväl kanske det är det jag är? På alla som är lunga, nöjda och självsäkra.

14) Din bästa revansch?
Mmm... kanske att efter 2½ års lekande på peffan lyckas ta mig i kragen och komma in på logopedin och göra en helomvändning med mitt studerande.

15) Din bästa chef ever respektive din sämsta?
Tja... den sämsta är nog jag själv, för jag tillåter mig inte att ta ledigt och slappna av:) Den bästa, tja... jag har nog inte haft några större problem med någon.

16) Mat som du aldrig någonsin kommer att äta? Orsak?
Kan inte säga aldrig någonsin, men köttsoppa tillhör inte direkt mina favoriter. Naturligt kräkmedel.

17) Offentlig person som du skulle vilja ta dig ett snack med?
Paris Hilton, för att se om hon verkligen är dum på riktigt...

18) Kaffe eller te?
Kaffe!

19) Skostorlek?
39.

20) Hur ofta är du på IKEA?
Hittills noll gånger! Men en ny butik har öppnat i Åbo, så det ska det bli ändring på:)

21) Om du hade fem miljoner över....vad skulle du då köpa? Och du var tvungen att köpa något annars skulle de försvinna...
Jag skulle nog köpa hus och bil till att börja med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar