lördag 5 december 2015

Som ett trädgårdsredskap

Sover som en kratta nu igen. Den här veckan har farit riktigt "plörinäks", som den finskspråkiga befolkningen skulle uttrycka saken. Får aldrig någon sömn på kvällen, och när jag äntligen somnar så vaknar jag igen. Kring halv fem brukar jag slå upp ögonen och så är natten över. Särdeles trött är jag ändå inte, så egentligen spelar det ingen roll. Mycket kaffe bara och så iväg till jobbet. Och koka mera kaffe.

Julklappshandeln är inledd. Jag travade ner på stan en sväng idag på förmiddagen och kollade in utbudet. Köpte ett par grejer också. Ännu återstår det dock klappar att köpa, så på den fronten ser jag inte slutet ännu. Träffade på lite arbetskamrater och sådant i vimlet också.

Och som den observante kan notera så ligger det ÄCKLIG, VIT SKIT på marken och irriterar mig. Öppnade bildörren imorse och cirka en hel snödriva rasade in i bilen. Jag gillar verkligen inte snö. Inte!

Har en tuff träningsvecka bakom mig, dessutom. Har gått på flera HIIT-pass. Ni vet, High Intensity Interval Training. Så tungt att man nästan, nästan, nästan kolar vippen. Men ändå hålls vid liv. Det är roligt! Dels att hållas vid liv, men också att träna.

Nästa vecka ska jag till Uleåborg med jobbet en dag, vilket innebär svintidig väckning, och så på fredag har vi pikkujoulut med kollegorna. I och för sig så hade vi nog pikkujoulut med jobbet redan för några veckor sedan, men vi tänkte att vi skulle fira jul ordentligt i år. Det ska bli roligt!

Det om det. Nu ska jag fortsätta njuta av lördagen. Kanske tager mig en kopp kaffe, vem vet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar