fredag 14 februari 2014

Så kallad ällölässytys

Trevlig vändag, folket. Och så vidare. Lässyn lässyn lää, som man skulle säga på finska. Facebook har svämmat över av vändagshälsningar hela dagen. Och jaja, okej, jag har väl skickat ett och annat <3 per sms också. Inom rimlighetens ramar, dock. Vill ju inte gå till överdrift. För nog vet ni ju att ni är mig väldigt kära, mina fina vänner? Behöver ingen särskild dag för att komma ihåg det.

Fredag idag! Har haft en riktigt fullspäckad dag, och efter en keikka efter jobbet ramlade jag precis in genom dörren. Puh. Stod då mellan två valmöjligheter, varav a) päikkärit på soffan med filten över huvudet lockade mest. Ändå tog jag till b) koka sinnessjuka mängder kaffe och med koffeinets hjälp skippa tupplurandet idag. Det tar ändå bara en massa tid. Sitter nu här med ruggigt starkt kaffe i ett jättestop och väntar på hjärtklappningen som bildas när allt detta är uppdrucket. Spännande.

God fortsättning på fredagen!

1 kommentar:

  1. Det samma till dig, dvs litet försenat, men TREVLIG VÄNDAG, fast det skall vara så alla dagar! Vinterväder, kan man ju inte tala om, men var ändå igår och gå med snöskor, då en gång ett ävenemang, ordnades just igår, men hopaas, det blir bättre väder, då Södra-Finlands Sportlovsvecka, just inläddes!

    SvaraRadera