lördag 14 december 2013

(Nästan) klappat och klart. Observera ordvitsen.

Spenderade ett par effektiva timmar på stan, och nu ser det inte sämre ut än att det bara återstår en ynka julklapp, sedan är den här tomten klar för i år. Utan värre sammanbrott på grund av folk som trängs, går för sakta och/eller står ivägen.

Dessutom drog jag via Kodin Terra och köpte två cypresser som ska stå på trappan och tre vita hyacinter som ska stå i fönstren och dofta mumma. Mot kvällen kom dessutom mor och far och spikade upp en krans på dörren. Sedan måttade jag med handen upp åt pappa hur stor gran jag vill ha, och nu är det bara att vänta på leverans. Den kommer att vara perfekt, det vet jag. Min pappa är Julgransmästaren, nämligen.

Då återstår väl bara en mistelkvist, då. Att hänga upp i köksdörröppningen. Så att man får pussas mycket, mycket i jul. Höhö.

I fredags var det ju förresten Lucia, för den som har missat det. Bjuder här på en bild från fordom, då jag och min kusin, tillika bästis lussade hemma hos oss för allt vad tygen höll. Det blev aldrig så många luciauppdrag sedan när det gällde, alltså under skoltiden när man hade luciaröstning. Var aldrig tillräckligt lämpad för uppgiften (alltså snyggast i klassen, ha längst och blondast hår, vara populär bland de som var inne, spela i GBK och vara pojkarnas favorit). I dagis fick jag dock som resultat av lottdragning bära kronan, och det minns jag som en mycket ärofylld uppgift. Dessutom var jag kortklippt då, i pojkfrilla. Känns lite rebelliskt. 

2 kommentarer:

  1. Julgransmästaren kan ifrågasätas! Trii ack så ståtliga granar staar upprada heim vi mams å paps skåda ja. Väntar bara på pyntti...Fast no kan Anders å :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanski di har olika distrikt? Om tin pappa fungerar som expert i larsmotrakten, tänkt ja..? :D

      Hede som V sa om ti bit i en tidning så int du sku måst sklik fick me ti skratt håålt förresten :D Int så dumban idé, ska kanski ta e i bruk nagang...

      Radera