onsdag 23 november 2011

Gissa låten

Har lunchat indiskt idag på Kaavya Garden i Kokkola. Rekommenderas varmt, maten var turbogod! Nästa gång ska jag testa något eldigare, idag körde jag på en mildare rätt. Vi hade lunchdejt med kollegorna och några till. Viktiga saker avhandlades, och samtidigt fick man äta någonting annat än lunchlåda. Vilket inte heller är fy skam, men omväxling förnöjer.

Var ute och sprang i Halkokari ikväll. I ett tätt, envist regn som blåste i ansiktet på hemvägen. Men det var ljumt och skönt i luften, och knappt en människa syntes till. För min del får snön gärna vänta länge, länge ännu.


Man kan säga att den här låten sammanfattar fiilisen ganska exakt. I korta drag den bästa musikvideon som någonsin har gjorts. Jag kan titta på den hur många gånger som helst. Och såklart dregla lite extra där vid 4.04 framåt. Spola tillbaka. Se på nytt. Ännu en gång. 4.04, säger jag bara. Titta, njut. Och titta eventuellt tjugoåtta gånger till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar