måndag 20 december 2010

Modebloggnar'n

Jag skulle verkligen behöva ett par vinterstövlar. De jag har nu går under namnet Santa's Little Helper-skorna, och är världens skönaste. Halvhöga, svarta skinnstövlar med lagom sladdriga skaft och lädersnören (som Sven har smakat lite på). Så sköna! Men helt utan något som helst foder. Därmed är det minusgrader i dem även inomhus. De är väl tänkta för typ augusti.

Jag ska inom en snar framtid anskaffa ett par vinterstövlar. Med foder, tjockare sula och högre skaft. I ett skede tänkte jag lårhöga, för de är varma och vindtäta att cykla med, och ser lite speciella ut, men så kom jag på att de eventuellt ser något horaktiga ut. Men vi ska se, jag har sett lårhöga och sofistikerade stövlar också.

Allt detta sitter jag och tänker på och skriver om bara för att jag har iskalla fötter, trots att jag har strumpor och yllesockor. I övrigt är jag ju ingen direkt modebloggare. Mmm... nu ska jag fortsätta att tänka på varma skor!

5 kommentarer:

  1. Fortsätt på samma tema med:

    http://sv.simpsons.wikia.com/wiki/Snowball

    Finns säkert na vinterdojjor som heiter snowball?!

    SvaraRadera
  2. jag beställde uggs från australien förra vintern. de är underbara på fossingarna, varma som tusan, MEN man kan inte ha dem när det är smällkallt ute, för de blir hala som sjutton. vad är vitsen, liksom?

    SvaraRadera
  3. Själv har jag skoproblem big time.
    Ena sulan lossnade från mina vinterstövlar i lördags, och mina "riktiga" vinterskor är spårlöst försvunna efter sommarförvaringen.

    Tur att jag är sjuk och hemma och inte behövt några skor överhuvudatget sen i lördags.
    Idag måste superlim införskaffas, för imorgon borde jag ta mig till jobb.

    SvaraRadera
  4. Buba Badjie >> Fast ja tänkt meir på tokohe: http://cn1.kaboodle.com/hi/img/b/0/0/7b/9/AAAACwNdLDsAAAAAAHueIQ.jpg?v=1255811422000

    alegni >> Min farbror med fru köpte löparskor från typ Indien en gång, och de var omöjliga att använda här. Gummisulorna blev stenhårda och om det var kallt var de hala som fanken. Uggsen kanske mest är tänka att använda för surfare som fryser om fötterna?:)

    Jessica >> Jag har också superlimmat skor för att kunna fortsätta använda dem. Men i detta fall hjälper det nog inte att limma. Det är högre skaft, foder och varma sulor som saknas:-/ Hoppas du mår bättre nu!

    SvaraRadera
  5. Veterinären säger: Go for it!!

    SvaraRadera