söndag 3 januari 2010

Bakis (ursäkta den prutthurtiga ordvitsen)

Tror att jag håller på att dra på mig någonting så onödigt som en förkylning. Huvudet känns tungt och näsan täppt. Och jag rör mig likt en sengångare efter att ha sovit bort hela förmiddagen och dessutom toppat med en lång tupplur på eftermiddagen.



Jag har hur som helst bakat lite idag. Rörde, kokade upp, vispade och blandade. Det fantastiska internätet erbjuder recept till i princip allt. Bara att googla på de ingredienser man har eller ungefär vad man vill framställa, och vips dyker det upp tusentals förslag.



I föräldrahemmet finns denna utomordentligt söta plåtburk i vilken det i alla tider uppbevarats kakaopulver. Retro så det förslår.



Resultatet av mitt bakintresse kommer ni antagligen att få se senare. Men här är en tjuvtitt. Mmm. Kaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar