torsdag 12 februari 2009

Trilsk

Eftersom jag nu har en sådan förbannat trilskande dator hemma, får man passa på att ge lite mellanrapport från skolan istället.

Dagen började vråltidigt, men jag kände mig ändå relativt pigg där jag trampade Åbos gator fram på min cykel vid åtta-snåret. Satt på föreläsning till tio, sedan en liten paus som jag tillbringade skrivande och printande framför en dator. Teraputt, och sedan hade jag bara tänkt äta snabbt och sedan sticka hem.

Men aj. Matkön är ingenting att hurra över. Det verkar som om hela stan har fått för sig att komma just hit och äta. Just nu. Jag överväger att skita i saken och dra hem istället. Kanske hitta på någon mat där istället. Det spelar ingen roll, för jag är ändå inte hungrig:(

4 kommentarer:

  1. men äta bör man, annars... gar he som för tattares häste.

    SvaraRadera
  2. "...just tå an ha vaali van ti vara oo-iti så svälter an ihääl!"

    VET du hur många gånger min mamma sa så åt mig när jag var kinkig med maten som liten?:D

    SvaraRadera
  3. Har alder hörd ovannämnda talesätt... :D Ganska fiffi måst ja sej... :P

    Ida har jag, hör å häpna, måsta arbeit på arbeiti (VA er he fö sätt egentligen!?) så ja har int henda surf na på nätet, förutom nu, en snabbis furi ja styr heimåt...

    Tack för korti, he kom ida, Bella slicka liiti på e å fösto int att he va en katt på e... ;)

    SvaraRadera
  4. Arbeit på arbeiti..? Va... jobbit!:P Jaså, he kom fram, va bra:) Hoppas e föll lilla b i smaken, så att säj! *höh höh*

    SvaraRadera